Wandelen is zó in … ook in 2020.

wandelen

Het moet nu voor éénmaal en altijd uit de wereld geholpen worden.  Wandelen is allang niet meer oubollig!  Wandelen is bij de millennials meer dan hot en zó in  … ook in 2020!  Vandaar onze oproep aan de laatste non believer, we willen dat je uit die luie zetel komt en wandelen een kans geeft.  Gewoon zo’n aantal keer in de week een halfuur. Niet als een tamme lamzak, maar wel aan een opbouwend tempo.  Het kan absoluut geen kwaad. En wedden dat je binnen de kortste keren aan drie, vier, ja zelfs vijf kilometer komt.

Goed voor geest, verstand en gezondheid. We geven je graag mee wat wandelen met je doet !

Een halfuur wandelen keep’s the doctor away.

Wandelen draagt zorg voor je hart- en bloedvaten. Helpt je cholesterol en het risico op een hartfalen verlagen. Geen enkele vitaminepil kan tegen een halfuur wandelen op.

Wandelen in de buitenlucht maakt je hoofd leeg.

Uit onderzoek blijkt dat wandelen stress vermindert, je angst verdwijnt en je volkomen ontspannen thuiskomt. Gewoon door wekelijks enkele halfuurtjes je benen te strekken. O ja, schakel je smartphone gewoon eventjes op vliegtuigmodus.

Je verbrand meer calorieën

250 calorieën om precies te zijn. Wandelen zorgt trouwens voor de ideale vetverbranding, dit in combinatie met veel water drinken. Binnen de kortste keren ben je zelfs enkele kilootjes lichter.

Wie van jullie moest vroeger twee glazen melk per dag drinken voor zijn botten?

Stop hiermee!  Ga wandelen, want het is goed voor je botten. De benenwagen nemen verstevigt je botten, zorgt ervoor dat het kraakbeen genoeg water in zich houdt waardoor je geen nare blessures krijgt, en maakt je gewrichten sterker. Pluspunt op pluspunt op pluspunt.

 Simpel. Gewoon die ene voet voor de andere plaatsen.

Lijkt het je toch een hele opgave?  Een half uurtje is makkelijker dan je denkt. Trek je wandelschoenen aan tot bij de bakker of de beenhouwer. Ga te voet naar je favoriete kapster of pedicure. Wandel tijdens de lunch een klein blokje om.  Wedden dat je bijna onmiddellijk aan een half uurtje zit. Dus voortaan laat je voor die korte rit de wagen thuis. Hou er flink de pas in, ideaal voor je hartslag.

Niks goedkoper.

Geen duur jaarabonnement. Gewoon een paar goede wandelschoenen en wandelkousen. OK die leuke wandeloutfit mag ook. Je bent er helemaal klaar voor.

Eigenlijk snap ik niet, waarom je nog dit artikel zit te lezen.  Je moest al weg zijn … hup wandelen.

© Tekst Stefaan Bailleur

Volg je ons reeds op Instagram , Twitter en Facebook voor je dagelijkse portie wandelverhaal ?

Geef een reactie

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.